Zpráva z výzkumu: Tvorba 3D modelů divadelních prostor pro vytváření scénografických návrhů
BcA. Tereza Jančová
Zpráva z výzkumu ukazuje způsoby, jakými mohou vznikat digitální 3D modely divadel. Tvorba modelů je ilustrována na příkladech dvou scén Národního divadla Brno, konkrétně na Mahenově divadle a divadle Reduta. Pozornost je věnována také několika modelovacím programům a nástrojům, které jsou v současné době pro 3D grafiku nejvíce používány, i obecným základům 3D grafiky.
Dramatické a dokumentární podcasty na mezinárodních festivalech
MgA. Eliška Kánská
Studie se snaží o definici podcastu a následně také o její revizi. Ta se opírá o zkušenosti autorky z několika mezinárodních konferencí a festivalů a také o praktické zkušenosti tvůrců a tvůrkyň podcastů. Autorka své přemýšlení dokladuje konkrétními díly a pro lepší srozumitelnost domácímu čtenářstvu činí paralely s českou audio produkcí.
Zpráva z výzkumu: Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení
BcA. Nikola Věntusová
Text se zaměřuje na popis cesty k vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.
Vnímání smrti ve filmu pro děti a mládež v kontextu mezinárodních festivalů
MgA. Natálie Janderová
Studie se zaměřuje na vnímání smrti a přístup jednotlivých autorů ve filmové tvorbě pro děti a mládež. Opírá se především o dramaturgické trendy filmové a televizní tvorby prezentované na mezinárodních filmových festivalech v roce 2022 – Zlín Film Festival a San Diego International Kids’ Film Festival, které představují pestrou přehlídku filmů pro mladé diváky.
Vybrané české a slovenské filmy pre deti a mládež v kontexte dramaturgie Medzinárodného filmového festivalu Berlinale
MgA. Radka Hoffmanová
Text se věnuje československé, české a slovenské kinematografii pro mládež, která byla (zejména v období 1982 až 2021) zastoupená na Mezinárodním filmovém festivalu Berlinale. Soustředí se na historii sekce pro děti a mládež na tomto festivalu i na její současnou podobu, dramaturgii a reflexi odborníky i širokou veřejností.
Fotometrické vlastnosti LED pásků
MgA. Vladimír Burian
Studie se soustředí na použití LED pásků v roli autonomního svítidla, tedy takového, které vymezuje herecký prostor a slouží k nasvícení herecké akce. Studie poukazuje na klady a zápory tohoto řešení, a to jak z teoretického pohledu, tak na příkladech z divadelní praxe.
Zpráva z výzkumu: Specifika a možnosti dramatické výchovy v mezigenerační skupině Neslyšících
Bc. Kristýna Pavlů
Reflexe projektu, který se uskutečnil v mezigenerační skupině slyšících a skupině osob se sluchovým postižením. Hlavním cílem projektu bylo uskutečnit workshopy v daných cílových skupinách a modifikovat průběh workshopu pro potřeby mezigenerační skupiny a skupiny osob sluchově postižených.
Zpráva z výzkumu: Evropské divadelní soubory herců s mentálním znevýhodněním
Mgr. Vendula Kacetlová
Jedná se o textové zachycení nedávno podniknuté sondy autorky mezi evropské divadelní soubory (Blue Apple Theatre, Theater Thikwa, Théâtre de l’Oiseau-Mouche, RambaZamba Theater), které pracují s herci s mentálním znevýhodněním.
Zpráva z výzkumu: Praktické aplikování moderních inscenačních postupů v režijně-dramaturgické...
MgA. Alexandra Bolfová
Text shrnuje proces přípravy, realizace a změn inscenace MEDEA_is_missing, která byla koncipována pro specifický prostor otáčivého hlediště v Týně nad Vltavou. Autorka reflektuje a zohledňuje také přenesení inscenace z exteriéru do interiéru, ke kterému muselo dojít.
Teatr 21: divadlo herců se specifickými potřebami
MgA. Jitka Vrbková, Ph.D.
Studie „Teatr 21: divadlo herců se specifickými možnostmi“ vznikla na základě výzkumného pobytu ve stejnojmenném varšavském divadle, které na profesionální bázi pracuje s herci s Downovým syndromem a poruchou autistického spektra.
Zpráva z výzkumu: Vznik, fixování a proměny rytmu v inscenaci
MgA. Mgr. Gabriela Ženatá
V této výzkumné zprávě pojednávám o pilotním výzkumu, jehož hlavním cílem bylo najít a ověřit způsob, jak lze sledovat vznik, fixování a proměny rytmu v inscenaci.
Zpráva z výzkumu: Metódy výučby v neformálnom hlasovom vzdelávaní (prípadové štúdie)
MgA. Anna Čonková
Cieľom tohto výskumu bolo popísať zvolené prístupy k neformálnemu hlasovému vzdelávaniu a analýza princípov a metód neformálneho hlasového vzdelávania na príkladoch práce dvoch vybraných lektoriek.
Akademická studie: Irské jaro
MgA. Tereza Reková
Studie Irské jaro: Mezinárodní rozhlasová setkání 2019 pojednává o stavu konference The International Feature Conference v roce 2019 a srovnává ji se spřáteleným festivalem HearSay Audio Arts Festival.
Akademická studie: Herectví bez masek...
MgA. Jitka Vrbková
Studie popisuje vznik inscenace Divadla Aldente Zeď, a to zejména se zaměřením na rozvoj herectví mladistvých herců s Downovým syndromem, kteří v představení hrají vedle profesionálních divadelníků.
Akademická studie: Čítanie medzi riadkami filmu...
Štúdia predstavuje ukážku zo vznikajúcej dizertačnej práce zameranej na Ladislava Grosmana – autora, ktorý je v oblasti filmu známy prakticky exkluzívne len vďaka jedinému scenáru – Obchod na korze…