Teatr 21: divadlo herců se specifickými potřebami
MgA. Jitka Vrbková, Ph.D.
Studie „Teatr 21: divadlo herců se specifickými možnostmi“ vznikla na základě výzkumného pobytu ve stejnojmenném varšavském divadle, které na profesionální bázi pracuje s herci s Downovým syndromem a poruchou autistického spektra.
Zpráva z výzkumu: Vznik, fixování a proměny rytmu v inscenaci
MgA. Mgr. Gabriela Ženatá
V této výzkumné zprávě pojednávám o pilotním výzkumu, jehož hlavním cílem bylo najít a ověřit způsob, jak lze sledovat vznik, fixování a proměny rytmu v inscenaci.
Zpráva z výzkumu: Metódy výučby v neformálnom hlasovom vzdelávaní (prípadové štúdie)
MgA. Anna Čonková
Cieľom tohto výskumu bolo popísať zvolené prístupy k neformálnemu hlasovému vzdelávaniu a analýza princípov a metód neformálneho hlasového vzdelávania na príkladoch práce dvoch vybraných lektoriek.
Studie Irské jaro: Mezinárodní rozhlasová setkání 2019 pojednává o stavu konference The International Feature Conference v roce 2019 a srovnává ji se spřáteleným festivalem HearSay Audio Arts Festival.
Studie popisuje vznik inscenace Divadla Aldente Zeď, a to zejména se zaměřením na rozvoj herectví mladistvých herců s Downovým syndromem, kteří v představení hrají vedle profesionálních divadelníků.
Akademická studie: Čítanie medzi riadkami filmu...
Štúdia predstavuje ukážku zo vznikajúcej dizertačnej práce zameranej na Ladislava Grosmana – autora, ktorý je v oblasti filmu známy prakticky exkluzívne len vďaka jedinému scenáru – Obchod na korze…