Vybrané české a slovenské filmy pre deti a mládež v kontexte dramaturgie Medzinárodného filmového festivalu Berlinale
MgA. Radka Hoffmanová
Text se věnuje československé, české a slovenské kinematografii pro mládež, která byla (zejména v období 1982 až 2021) zastoupená na Mezinárodním filmovém festivalu Berlinale. Soustředí se na historii sekce pro děti a mládež na tomto festivalu i na její současnou podobu, dramaturgii a reflexi odborníky i širokou veřejností.
Fotometrické vlastnosti LED pásků
MgA. Vladimír Burian
Studie se soustředí na použití LED pásků v roli autonomního svítidla, tedy takového, které vymezuje herecký prostor a slouží k nasvícení herecké akce. Studie poukazuje na klady a zápory tohoto řešení, a to jak z teoretického pohledu, tak na příkladech z divadelní praxe.
Zpráva z výzkumu: Specifika a možnosti dramatické výchovy v mezigenerační skupině Neslyšících
Bc. Kristýna Pavlů
Reflexe projektu, který se uskutečnil v mezigenerační skupině slyšících a skupině osob se sluchovým postižením. Hlavním cílem projektu bylo uskutečnit workshopy v daných cílových skupinách a modifikovat průběh workshopu pro potřeby mezigenerační skupiny a skupiny osob sluchově postižených.
Zpráva z výzkumu: Evropské divadelní soubory herců s mentálním znevýhodněním
Mgr. Vendula Kacetlová
Jedná se o textové zachycení nedávno podniknuté sondy autorky mezi evropské divadelní soubory (Blue Apple Theatre, Theater Thikwa, Théâtre de l’Oiseau-Mouche, RambaZamba Theater), které pracují s herci s mentálním znevýhodněním.
Zpráva z výzkumu: Praktické aplikování moderních inscenačních postupů v režijně-dramaturgické...
MgA. Alexandra Bolfová
Text shrnuje proces přípravy, realizace a změn inscenace MEDEA_is_missing, která byla koncipována pro specifický prostor otáčivého hlediště v Týně nad Vltavou. Autorka reflektuje a zohledňuje také přenesení inscenace z exteriéru do interiéru, ke kterému muselo dojít.
Teatr 21: divadlo herců se specifickými potřebami
MgA. Jitka Vrbková, Ph.D.
Studie „Teatr 21: divadlo herců se specifickými možnostmi“ vznikla na základě výzkumného pobytu ve stejnojmenném varšavském divadle, které na profesionální bázi pracuje s herci s Downovým syndromem a poruchou autistického spektra.
Zpráva z výzkumu: Vznik, fixování a proměny rytmu v inscenaci
MgA. Mgr. Gabriela Ženatá
V této výzkumné zprávě pojednávám o pilotním výzkumu, jehož hlavním cílem bylo najít a ověřit způsob, jak lze sledovat vznik, fixování a proměny rytmu v inscenaci.
Zpráva z výzkumu: Metódy výučby v neformálnom hlasovom vzdelávaní (prípadové štúdie)
MgA. Anna Čonková
Cieľom tohto výskumu bolo popísať zvolené prístupy k neformálnemu hlasovému vzdelávaniu a analýza princípov a metód neformálneho hlasového vzdelávania na príkladoch práce dvoch vybraných lektoriek.
Akademická studie: Irské jaro
MgA. Tereza Reková
Studie Irské jaro: Mezinárodní rozhlasová setkání 2019 pojednává o stavu konference The International Feature Conference v roce 2019 a srovnává ji se spřáteleným festivalem HearSay Audio Arts Festival.
Akademická studie: Herectví bez masek...
MgA. Jitka Vrbková
Studie popisuje vznik inscenace Divadla Aldente Zeď, a to zejména se zaměřením na rozvoj herectví mladistvých herců s Downovým syndromem, kteří v představení hrají vedle profesionálních divadelníků.
Akademická studie: Čítanie medzi riadkami filmu...
Štúdia predstavuje ukážku zo vznikajúcej dizertačnej práce zameranej na Ladislava Grosmana – autora, ktorý je v oblasti filmu známy prakticky exkluzívne len vďaka jedinému scenáru – Obchod na korze…